فساد و فحشا در مسنجر های مجازی
نوشته شده توسط : حسین جون

 

 

 

فساد و فحشا در مسنجرهای مجازی

 

یکی از مسائلی که در نهی از منکر در  جامعه باید به آن توجه کافی شود ، منکرات رایج در جامعه است منکراتی که اگر از آنها جلوگیری نشود مانند موریانه روز به روز پایه ها و ستون های اصلی جامعه را نابود می کند و مسلما راهی که این جامعه در پیش می گیرد به ناکجا آباد ختم می شود

به همین منظور کافی است سریع به چت روم ها و برخی از وبلاگ ها بزنید تا متوجه شوید که امروزه در جامعه چه مسائلی مانند علف های هرز رشد می کند و روز به روز بیشتر می شود .

پدیده ای به نام فساد و فحشاء در مسنجر های مجازی كه امروزه شاهد بروز و ظهور آن در جامعه اسلامی هستیم، مسئله‌ای که به جرات می توان از آن به فاجعه قرن بیست و یکم نام برد .

مردان و زنانی که شب و روز در مسنجرهای مختلف در فضای مجازی از جمله مسنجر یاهو به دنبال گزینه هایی هستند تا شاید به خواسته های شیطانی خود دست پیدا کنند .

برخی از افرادی كه در این مسنجرها حضور دارند تنها با زدن یك كد چند رقمی مانند كد زیر (eftdsa2)  تمام آرمان ها و اعتقادات اصیل خود را فراموش كرده، حرف هایی را به زبان می آورند و خواسته هایی را مطرح می كنند كه هر گز در شأن و منزلت یك انسان نیست چه رسد به شأن و منزلت یك مسلمان .

پدیده دیگری كه امروزه در مسنجر های مختلف از جمله مسنجر یاهو شاهد آن هستیم، درخواست های متعدد مبنی بر ارتباط نامشروع با جنس مخالف است كه باز افراد متعددی برای رسیدن به این خواسته شیطانی خود دائما تالار های مختلف را جستجو می كنند

 

 

از مسائل مهمی كه امروزه به كثرت در مسنجرهای مجازی شاهد آن هستیم مسئله گرایش به همجنس بازی است كه افراد زیادی در جستجوی جنس موافق خود، شب و روز مسنجر های مختلف را جستجو می كنند .

در فكر بودم که برخی از آیات قرآن مثل داستان حضرت لوط که بارها در قرآن تکرار شده ، دیگر برای زمان ما کارایی خواستی ندارد و اصلا چرا باید خداوند متعال داستان این گروه فاسد و فاسق را بارها در  قرآن مجید ذكر می كند؟

اما با کمی تامل و تفکر به یقین رسیدم که همه آیات قرآن برای همه زمان ها حرف دارد و همیشه مانند نسخه ای برای درمان دردهای رایج در یك جامعه بهترین نقش را ایفا می كند .

انگار بعد از هزاران سال، بار دیگر صدای فریاد حضرت لوط علیه السلام به گوش می رسد که می فرماید:

(أَتَأْتُونَ الذُّكْرانَ مِنَ الْعالَمینَ *وَ تَذَرُونَ ما خَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُمْ مِنْ أَزْواجِكُمْ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عادُونَ :آیا از میان مردم جهان، با مردها درمى‏آمیزید؟ و آنچه را پروردگارتان از همسرانتان براى شما آفریده وامى‏گذارید؟ [نه،] بلكه شما مردمى تجاوزكارید.)( الشعراء :  165-166)

این فاجعه قرن بیست و یکم حادثه ایست که صد ها سال قبل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از آن اظهار ترس کرده و این گونه فرموده است:

ناراحت گناه دریا

 

(إنّ أخوَفَ ما أخافُ على اُمّتی مِن عَمَلِ قَومِ لُوطٍ: بیشترین چیزى كه براى امّتم ازآن مى‏ترسم، عمل قوم لوط است.)(ترغیب، ج3، ص285)

این مسئله به قدری منفور و زشت است که از آن به عنوان یکی از عواملی نام برده شده است که سبب لرزش عرش خداوند متعال می شود .

همچنین در تعابیر قرآنی الفاظی در این زمینه به کار برده شده که حکایت از بزرگی و شدت حرامت این عمل زشت داره تعابیری مانند: (فحشا،اسراف،جرم،ظلم،خباثت،جهالت، فسق) تعابیری که در مورد کمتر گناهی به کار برده شده است.

پدیده دیگری كه امروزه در مسنجرهای مختلف از جمله مسنجر یاهو  شاهد آن هستیم، درخواست های متعدد مبنی بر ارتباط نامشروع با جنس مخالف است كه باز افراد متعددی برای رسیدن به این خواسته شیطانی خود دائما تالار های مختلف را جستجو می كنند .

مسئله ای كه در قرآن كریم در ارتباط با آن اینگونه آمده است كه :

(وَ لا تَقْرَبُوا الزِّنى‏ إِنَّهُ كانَ فاحِشَةً وَ ساءَ سَبیلاً :و به زنا نزدیك مشوید، چرا كه آن همواره زشت و بد راهى است.)( الإسراء :  32)

كه از تعبیر (و به زنا نزدیك مشوید) این گونه استفاده می شود كه نه تنها از این عمل شوم دوری كنید بلكه از مقدمات انجام این عمل كه یكی از آنها همین مسنجرهای گفتگو است دوری كنید، چرا كه ممكن است دقایقی حضور در این مسنجرها انسان را به گناهان زیادی آلوده كند.

با کمی تامل و تفکر به یقین رسیدم که همه آیات قرآن برای همه زمان ها حرف دارد و همیشه مانند نسخه ای برای درمان درد های رایج در یك جامعه بهترین نقش را ایفا می كند

 

اما نکته مهمی که در این میان از اهمیت خاصی برخوردار است وظیفه ما در قبال این محیط های آلوده و برخی از تالای های مملو از فساد است ،اینکه در جامعه ای که این امور کم و بیش دیده می شود ما چه وظیفه ای بر عهده داریم؟

وظیفه ابتدایی هر فردی در این گونه مسائل تکرار  نهی از منکر در هر شرائطی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی است ،با هر وسیله و ابزاری که در اختیار داریم آن قدر از این امور  نهی كنیم که برای همه افراد زشتی این عمل به خوبی روشن شود و اصولا این روش به عنوان یكی از ویژگی هی منحصر به فرد مومنین در قرآن بیان شده است آنجا كه خداوند متعال می فرماید:

(وَ الْمُۆْمِنُونَ وَ الْمُۆْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَر: و مردان و زنان با ایمان، دوستان یكدیگرند، كه به كارهاى پسندیده وا مى‏دارند، و از كارهاى ناپسند باز مى‏دارند)( التوبة :  71)

وظیفه دوم این است که در مرحله اول اگر می توانیم جلوی فساد را بگیریم  وارد این گونه تالارهای فاسد شویم و به هر نحو از این اعمال زشت جلوگیری كنیم وگرنه اگر توانایی جلوگیری از فساد را نداریم از محیط های فاسدی چون تالارهای مسنجر یاهو  که در آنها این امور به كثرت رواج دارد دوری کنیم و هر گز در آنها حضور پیدا نکنیم چرا كه این تالارها یكی از مصادیق بارز گام های شیطان است كه خداوند متعال ما را از پیروی كردن انها به شدن نهی كرده است:

(یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ وَ مَنْ یَتَّبِعْ خُطُواتِ الشَّیْطانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَر: اى كسانى كه ایمان آورده‏اید، پاى از پى گامهاى شیطان منهید، و هر كس پاى بر جاى گام هاى شیطان نهد [بداند كه‏] او به زشتكارى و ناپسند وامى‏دارد.)(النور: 21)

                                                                                                                                                             امین ادریسی

 

بخش قرآن تبیان

.



:: برچسب‌ها: فساد و فحشا در مسنجر های مجازی , فساد , و , فحشا , در , مسنجر , های , مجازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: